Yeni başlayanlar için ücretsiz plugin paketleri

Dijtal müzik üretimine ilk başladığım zamanlar çoğu terimin ne anlama geldiğini bilmiyordum.  Kanal kanal kayıt yapıp üzerine efektler ekleyeceğimi biliyordum ama bu efektleri nereden bulurum, eklerken ayarlarını nasıl yaparım, vb. birçok sorum vardı.  O dönemde güzel preset’lerle gelen plugin’lerin çok işime yaradığını düşünüyorum.  Yeni başlayanlar (ve daha ileri seviyede olup plugin arayanlar) için birkaç ücretsiz plugin paketi önermek istiyorum.  Paket halinde gelmelerinin güzelliği temel ihtiyaçlarınızı karşılayacak efektleri içermeleri.  Örneğin meşhur “Sound on Sound” dergisinin yazarlarından birisi sırf ReaPlugs paketini kullanarak yaptığı mikslerden bahsediyor.

  1. Kjaerhus:  Bunlar gerçekten muhteşem.  Artık biraz eski kaldılar ve pek kullanmıyorum ama yeni başlayanlar için ideal bir paket.  Basit arabirim ve kontrolleri ve güzel preset’leriyle ne yaptığını bilmeyen müzisyen için hayat kurtarır cinsten.  Sanırım o dönemde 64-bit pek yoktu ve bunlar sadece 32-bitlik plugin’ler.  Yine de şiddetle tavsiye ederim.  İndirmesi de sadece 3.2 MB.
  2. ReaPlugs:  REAPER ile gelen ama diğer DAW kullanıcılarının da ücretsiz indirebileceği bir paket.  Henüz içlerinden ciddi olarak sadece EQ’yu kullanmış olsam da basit grafik arabirimiyle cazip gözüküyorlar.
  3. Antress Modern Plugins:  Bu paketi pek kullanmadım ama şimdi araştırdığımda çok daha pahalı bazı yazılımları başarıyla klonladığını görüyorum.  Vaktim olunca deneyeceğim.
  4. GVST: Yakın zamanda hepsi 64-bite güncellendi ve içinde kullanışlı plugin’ler var.  Ben en çok (biraz komik olacak ama) tuner’ı kullanıyorum bu paketten.
  5. mda:  Bu da temel ihtiyaçları içeren ancak grafik arabirimsiz gelen bir paket.

Bu paketlerden bazıları epey eski.  O yüzden yeni sistemlerdeki performanslarını ayrıca değerlendirmek lazım.  Ancak yeni başlayanlar için yukarıdaki 5 seçenekten herhangi birisini indirip her plugin’in ne yaptığını öğrenmeye çalışmak çok mantıklı.  Daha sonra öğrendiklerinizi uygulamaya dökerek sadece o paketteki plugin’lerle bir şarkı tamamlamaya çalışabilirsiniz.  Bu güzel bir alıştırma olur.

Kaynaklar:

http://www.soundonsound.com/sos/nov10/articles/qa-1110-1.htm

Bir Cevap Yazın

