#4: Her bedava yazılımı indirmeyin!

İllegal yazılım indirmeyi kabul etmek (bkz. #2) her yazılımı bedava haline getiriyor.  Ama illegal yazılım indirmediğiniz zaman da bir çok bedava yazılım var.  Aynı mantıkla bunları da istiflemek verimliliğinizi düşürecek.

Şu anda bilgisayarımda 500 civarı bedava VST plugin var (efekt ve enstrümanlar).  Bunların çok az kısmını verimli kullanacak kadar iyi biliyorum.  Bir kısmının ne işe yaradığını bile tam bilmiyorum.  Bu noktaya gelmeyin.

Bu sitedeki amaçlarımdan birisi size her konuda genel olarak iş görebilecek bedava yazılımları tanıtmak; bir yandan kendim de keşfederken.  Örneğin EQ diyelim.  Nerede, nasıl kullanmalı konusunu kısaca özetleyeceğim.  Daha sonra genel kullanıma uygun (hemen hemen her türlü amaç için işe yarayacak) bir veya az sayıda bedava EQ yazılımını önereceğim.

Bu şekilde önerdiğim yazılımlara odaklanırsanız işiniz çok kolaylaşacak (yüzlerce bedava EQ var; n’olur hepsini deneme gibi bir işe kalkmayın, tamamen zaman kaybı). Üçüncü öneride söylediğim gibi daha iyisini ancak elinizdeki yetmediği zaman ararsanız verimli olursunuz.

Yine de “ben olabildiğince bedava yazılım denemek istiyorum, bu bana çok keyif veriyor” diyebilirsiniz.  O halde ihtiyacınız olan bir tek site var, o da KVRaudio.

#4: Her bedava yazılımı indirmeyin!” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

